Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron - najważniejsze elementy procesu

Jeżeli nie posiadamy ogromnej i skomplikowanej witryny internetowe, możemy przeprowadzić jej pozycjonowanie na swoją rękę. Dlaczego warto się na to zdecydować? Otóż dosłownie, jeżeli już nie zrobimy wszystkiego – bo kłopotem może być przykładowo. optymalizacja skryptu – to i tak zaoszczędzimy sporo pieniędzy, które pobrałaby od nas firma pozycjonująca za obsługę kompleksową.

Które pozycjonerskie działania są zatem w zasięgu każdego z nas?
Tworzenie treści
SEO strony opiera się na treści, dlatego samodzielne działania najlepiej zacząć właśnie od niej. Co można zrobić? Otóż można:

Napisać meta-tytuły i meta-opisy (tzw. keywordsów już nikt dziś nie używa);
Napisać opisy do kategorii i podkategorii , a ponadto opisy do pozostałych podstron;
Opisać produkty;
Stworzyć bloga online.

Oczywiście każdy z tekstów powinien być unikalny (wyszukiwarki wykrywają duplikaty!) i napisany nie tylko i wyłącznie pod względem robotów Google, ale również pod kątem ewentualnego klienta – w końcu mówimy tu o treściach widzianych przez owych, których pragniemy zachęcić do korzystania z naszych produktów/usług.
Ponadto właściwie każdy z nas jest w stanie wykonać treść zewnętrzną na przykład. na samemu zaprojektowane zaplecze, dzięki czemu zaczniemy realizować konieczne w pozycjonowaniu linkowanie. Zaplecze to zwyczajnie strona (np. w formie wspomnianego bloga), na której publikowane są treści dotyczące naszej branży (czyli sklep wędkarski ma zaplecze z tekstami na temat ciekawostek ze świata wędkarskiego itd.). Oprócz tego treścią zewnętrzną są także teksty do katalogów czy chociażby teksty sponsorowane (aczkolwiek do tych może być już niezbędny profesjonalny copywriter).
Obsługa mediów społecznościowych
Jeszcze do niedawna upowszechnianie strony w sieci ograniczało się do wyszukiwarek i ew. for. Dziś jednak fundamentem są media społecznościowe, które również możemy prowadzić sami. Facebook, Twitter, Google+ – wszyscy to rozpoznajemy, więc dlaczego nie skorzystać aby z wiedzy nabytej na naszych profilach prywatnych w celach reklamy własnej strony?
Podsumowując, widzimy, że pozycjonowanie stron – co najmniej w odniesieniu do niektórych działań – nie jest skomplikowane, i faktycznie powinno się mieć to na uwadze, gdy będziemy planować kampanię promocyjną naszego biznesu.
Zobacz: cennik pozycjonowania.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s